Op weg naar de Filipijnen 🛩

Daar gaan we weer… 🙂 Op nieuw avontuur naar een, voor ons, bekend werelddeel: Azië.

Maleisië, Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja hebben we al mogen bewonderen en nu staan de Filippijnen op het programma.

Op 22 juli vertrokken we, onder het genot van een heerlijke Starbucks cappuccino, met de trein vanuit Zwolle naar Schiphol, de vakantie is begonnen! We waren ruim op tijd, dus lekker rondgeslenterd langs de taxfree winkeltjes, waar we met ons backpackers budget nooit wat zullen kopen. Met een walm van uitgeprobeerde parfum namen we plaats bij de Burger King en aten we een heerlijke burger. Oké, Arjen genoot van zijn fast-food cheatmeal, ik eet liever iets wat niet samengeperst tussen een smotsig bolletjes zit en al pukkels krijg van het kijken naar de dikke laag mayonaise. Anyhow, we hebben gegeten en we waren klaar voor de reis.

Onze eerste vlucht naar Zürich had ruim een uur vertraging. Met één uur en tien minuten overstaptijd in Zürich werd dit wel spannend. Maar geen nood, want de piloot stelde ons gerust en vertelde ons dat het vliegtuig naar Hong Kong op ons zou wachten. Yes! Met een groep van zo’n 15 mensen ‘snelwandelden’ we (want, rennen was niet nodig) over de verlaten airport van Zürich. Eenmaal aangekomen bij de gate werd net de slurf losgekoppeld. Wtf?! Rennen, schreeuwen en zwaaien had geen zin meer: we missed our connecting flight due to a delay. Die zin hebben we zo’n driehonderd keer moeten zeggen in het uur daarna. Samen met zo’n 500 andere gestrande passagiers.

We liepen met ‘ons groepje’ de rij van vijf uur wachten voorbij en sloten aan bij de balie voor First Class Mensen (de brutalen hebben de halve wereld waren Arjens woorden, ik voelde me alles behalve een First Class Mens met m’n comfortable, slobberkleding, all-stars en bezweet hoofd).

Er werd ons verteld dat ze nu niks voor ons konden doen behalve ons onderbrengen in een hotel voor de nacht. Het was inmiddels één uur ’s nachts dus dat vonden we prima, het enige wat we wilden, was slapen. Toen we eenmaal in de bus naar ons hotel zaten, kwam Arjen er achter dat zijn iPhone nog aan de lader lag bij de balie: Classic.

Als een ware ninja probeerde Arjen de weg terug te vinden naar z’n geliefde telefoon, want tjah, die pokemons moeten natuurlijk wél gevangen worden. Dat hij niet opgepakt is, is een wonder. Probeer maar eens tegen de route in te lopen op een vliegveld 😉

Na een nacht op een luxe boxspring, en een uitgebreid ontbijt, in ons vier sterren hotel zijn we de stad Zürich gaan verkennen, hopelijk op de kosten van Swiss Airlines want Zürich staat in de boeken als duurste stad ter wereld.

We waren natuurlijk helemaal niet voorbereid op een citytrip dus hadden we ons helemaal niet verdiept in deze stad. We waren echter zeer blij verrast! Een prachtige, zonnige, schone stad vol met oude, kleurrijke gebouwen en schattige straatjes. We hadden zeker een halve dag het ‘Zwitserleven gevoel‘ te pakken.

’s Avonds hebben we onze reis weer opgepakt, nu via Istanbul in plaats van Hong Kong, dikke prima, als we maar aankomen op plaats van bestemming. Het grote voordeel hiervan was dat deze maatschappij heeeeeeerlijke vliegtuigen heeft. Lekker eten (voor vliegtuigbegrippen dan) en grote privé schermen waarop je de nieuwste films kon kijken. Via Istanbul vlogen we door naar Manilla en omdat we toch bezig waren, pakten we direct een vlucht naar Cebu City om daar eindelijk de koude, kille vluchthavens te verlaten en in een taxi te stappen naar de stad voor onze eerste overnachting (Tropical Hostel) op de Filippijnen. De vakantie is nu écht begonnen!